FReNs iN KaKi JaLaN

Tuesday, December 27, 2011

GuDBYe OGoS 2011 : PuaSa, RaYa DaN MeRDeKa!!

Bulan puasa!!!  Aktiviti jenjalan tak berapa nak ada bulan ni.  Yang ada, pi cari tempat nak berbuka puasa.  Memandangkan tahun ni berpuasa kat tempat baru, sempat sekali dua tiga empat kali je makan kat luar (hahahaha apasal terbanyak pulak eh?!).  Program i Leb Epo diaktifkan semula (tatau larrr bila leh leb Epo nih).

KoH SaMui, IPoH

Hari pertama berbuka, berjaya memujuk kawan-kawan opis untuk berbuka di Koh Samui melayan rasa Thai.  Makan macam tak hengat.  Apa yang kitaorang makan, klik sini.

BuFFeT ExCeLsioR

Minggu kedua, kengkawan dari kampung mai (tetiber Kedah lar pulak kan?!) membawa hajat nak berbuka di hotel. Makanya kami berbuka di Hotel Excelsior, klik sini. Yang paling tak boleh lupa masa diorang datang ni, KJ kena paksa beli henpon baru... "Apa larrr ko ni, tepon soploh juta kali pun tak dengar!". "Hahaha. Nasib ler kan. Dah senang lenang dok rumah, pastu dengan omak pun dah cakap. Nak kisah apa tepon. Lagipun tepon kecik, tatau dah mana letak tadi. Wakakaka". Masa ni tepon nokia rosak, jadi terpaksa pakai tepon jaman batu - kalau bunyi kat public memang kalau boleh taknak ngaku larrr bunyi tepon sapa! Buleh?! Meh klik sini.


THe DubLiNERs CaFe

Ciptarasa western ngidam pulak tetiber masa bulan nih.  I leb Ipoh seterusnya terai buffet Ramadhan The Dubliners yang terletak kat Greentown.  Owhhh bagus!  Taw dah port nak pergi lepas nih! *wiNK~  Kat mana, ada apa, klik sini.


'PeNJaHaT2' TeRJaH RuMaH ABu dan Is!

Macam biasa kalau birthday, birthday ni memang seprais larrr kan?!  ABuGeN (sukahati) ada pelawa untuk berbuka kat rumah dia, "Iftar Ereignis in meinem Haus (Potluck) Bitte stellen Sie den Tag ... "  tapi semua orang pun buat-buat sombong dan banyak songeh (hahaha memang pun!) sampai last sekali planning tinggal planning je.  Sebab aku dah dok jauh, sukahati jer lar kan nak datang pekan Kolumpo tu bila (hahaha). Citer lanjut, klik sini



KaMPuNG KaCaNG PuTiH, BuNToNG

Fiuuuuu.... tak sangka Program I Leb Epo berterusan membawa aku ke Kampung Kacang Putih yang terletak di Buntong.  Baru je tengok tempat ni kat Buletin Utama :)  Memang rambang mata nak pilih kacang dan maruku sebab banyak sungguh pilihan nak dibuat.  Antara yang ada, klik sini.


KaD RaYa TaHuN Ni....

TaRaaaaaa....... 

KaD HaRi MeRDeKa pulak
DaN SaTu LaGi KaD SPeseL

Banyak larrr pulak! kan!

Post a Comment