FReNs iN KaKi JaLaN

Friday, March 5, 2010

BuKiT TaBuR : TReK

Bukit Tabur, Ulu Klang nampak cantik, owhhh tidak... Memang cantik... Cantik lagi kalau tak ada sebarang kecederaan akibat tergelincir jatuh ke dalam gaung... Kenapa? Tengok gambar ke enam, macam mana kurusnya Bukit Tabur 2 kat belakang tu, macam tu juga lar Bukit Tabur yang Den tunjuk kat sini. Kita sebenarnya 'ghabat' (bahasa Utagha yang ditranslate bermaksud panjat) kat puncak2 bukit tu. Kiri kanan kalau tergolek, selamatlah.
Bukit Tabur, kebanyakkan laluan memang batu, jadi memang akan banyak buat rock climbing... Pastikan kasut yang dipakai sesuai. Pastikan kasut yang dipakai sesuai. Nak lagi elok, Den cadangkan pakailah kasut Adidas Kampung (kasut orang pegi toreh getah tu).
Dikongsikan laluan-laluan Bukit Tabur dan aksi-aksi yang perlu dilakukan... Ahakssss



Nota :
Gambar 1 : Kena turun bawah dan naik ke bukit seterusnya
Gambar 5 : Laluan sempit, ni dekat 85 darjah nih....
Gambar 6 : Pemandangan Bukit Tabur 2 dari Bukit Tabur 1
Gambar 7 : Pemandangan ke sebelah kiri (ermmmm kat kanan pun lebih kurang jugak!)
Gambar 9 : Tak de pilihan, memang kena turun guna tali
Gambar 10 : Den sedang beraksi... Belakang tu memang gaung lar
Post a Comment