FReNs iN KaKi JaLaN

Friday, March 12, 2010

YeSTeRDaY - WHaT HaPPeNNeD??

Semalam, lampu aku kejap menyala terang, kejap malap, kejap lagi hampir padam. Gud day and bad day... Gud day as i was in duty for Hari Bersama Pelanggan, dan aku ada ramai junior-junior yang datang melawat kaunter.... Gud day as my Tuan Bos Besar suddenly came to my place, and candidate me for something to Tuan Bos Lagi Besar (walaupun dalam dua minggu ni, aku tak bagi apa2 output pada Tuan Bos Besar pun). Gud day as Tuan Bos Lagi Besar, arini tegur aku dulu. Gud day as i got my exam result, and i passed!!! Yes! Yes! Yes! Tahun ni tak yah fikir nak ambil exam... Kalau nak risau, mungkin kena ready for interview je... Heeee...

Lampu malap-malap, sebab entah macam mana semalam ramai pula teman-teman membuat harapan tatkala aku mohon excuse untuk diri aku sendiri... Tak terkeluar permohonan excuse aku kerana teman-teman ku semalam semuanya bersemangat waja. Boleh ke kita hampakan orang-orang yang lampu-lampunya sedang menyala terang bersinar??? Aku fikir semua orang tak sanggup. Aku cuba, tapi a
mpun pada semua teman-teman. Aku weng! Out of service! Bateri very low, tet, tet, tet!! Owhhh tuhan, apa dah jadi ngan aku semalam aku pun tak tahu. I can hear all of you, but i donno what happening inside me. Memang aku berlawan dengan diri sendiri - pushing the limit. Sesal dengan harapan-harapan yang aku hampakan. Kenapa semuanya semalam??? Frens.... soweeeeeee.

Ampun pada teman-teman seperlarian, telah ku cuba, namun tak terdaya membuat gerak.

Ampun pada teman-teman seperenangan (orang2 yang sama juga), aku mungkir kerana harapan yang diletakkan menekan perasaan. "Mas, hari ni buat berapa? Masa?" Fuhhhhhh... (ok soklan ni dari orang lain kay!)

Ampun pada teman-teman sepermakanan (kengkawan cari makan), sebab aku korang kena makan kat tempat tak sedap tu... dan aku dengan milo panas je. Sori, aku bunuh 'kutu-kutu' korang.


Ampun pada teman-teman sepergunungan (yang kebetulan turun ke KL), aku mungkir kali ini kerana keadaan aku semalam. Ampun kerana alasan yang ku beri - PALSU (bukan sengaja). Tak mungkin aku boleh berjumpa kalian dalam keadaan aku semalam. Tambahan waktu sudah larut dan perjalanan ku masih jauh.


Ampun pada teman yang membalas panggil, kerana tiba-tiba di'marahi' tanpa sedar. Owhhh bukan marah, tapi bebel yang aku tak pasti... Siapa suruh tak berterus-terang bila aku bertanya??? Heeee... tq sebab faham... Aku ok... Ermmm dah ok kot... Dr.? Tak mau... Aku ok. Ermmm dah ok kot.. (hah!)


Ampun pada teman yang membuat panggil, naga-naga ku sudah mengamuk-ngamuk dan perlu diselamatkan. Maaf kerana tidak dapat bercakap lama.
Hati-hati dalam perjalanan kamu.

Lampu hampir padam?

Hampir tumbang di tepi tasik. Goyang juga juga di tepi kolam.

[ketakutan dan kerisauan kalah dalam perjuangan membuat aku tidak mahu berhenti. Lupa, AKU INI BUKAN MESIN YANG BOLEH BERJALAN TANPA REHAT ;I ]
[terima kasih buat teman-teman yang mengambil berat]
[buat R, soalan ku masih tergantung. Masih belum berjawab tarikhnya]

2 comments:

Nur said...

babe,

balik ti

bleh recharge battery!!!

masMZ KaKiJaLaN said...

yerrr aku memang rindu bangat dengan TI. huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa