FReNs iN KaKi JaLaN

Thursday, December 17, 2009

GooD BYe 2009 : JaNuaRY PaRT II (FaNTasTiCa n MaJEsTiCa)

RoYaL BeLUm (HaLF WaY) - TaSiK BaNDiNG DaN KawaN-KawaN BaRu
Undangan dari Bukh (B-Ombak) untuk survei tempat untuk projek seterusnya (dia larr). Kami berenam ke Belum (macam nekad punya trip masa ni sebab kerja tak berhenti). Masa ni lah aku kenal Ann, kenal ngan Kam, kenal dengan Mahmud dan kenal dengan Apai. Betul-betul yang aku kenal dengan B sorang jer. Kenal dengan Ann, Kam dan Apai kira perjumpaan yang kedualah selepas bincang-bincang persediaan. Really a good trip and experience. Kat sana tak pasal-pasal kena amek kontrak masak.... Yang bagusnya seb baek siap bawak tong gas dan dapur (jadi taklar mencabar cam yang biasa-biasa aku ikut kengkawan aku yang lain kat gunung).
Kat sini, tengok rafflesia, mancing (dapat kelah), masuk kampung orang asli, hiking, mandi sungai, shooting star, naik bot tengok pemandangan.... cantik dan tenang.

Pagi kat kem... View from boat.... went for casting..... Unfortunately, tak ada rezeki. Ikan tarak!!!


Pagi di Tasik Banding. Aku suka gambar nih... Dan aku suka perasaan aku masa duduk kat sini :D


Another soothing morning view kat Banding :D


Trip to Salt Lake.... Percaya atau tidak, sebenarnya ini bukit dan lubang tu dikorek oleh gajah untuk mendapatkan mineral????


Tahi gajah yang masih baru. Tengok saiz tahi gajah tu, lagi besar dari kasut aku!!


Akhirnya sampai ke perkampungan orang asli. Dimaklumkan kerajaan negeri mahu mengekalkan kampung ini tanpa pengaruh luar bagi mengekalkan ia sebagai tarikan pelancongan di Tasik Banding.

Erm..... agak-agak kalau cium ikan nie boleh tukar jadi putera raja tak???

Haaaa..... biasa larrrr excited gilessss...... Ni larrr survei team member :D

Sexy n simple... Aku kah??? MueHeHe

[Dengan sesungguh hati buat teman-teman yang mengunjung ke KaKi JaLaN dan belum pernah jenguk entri Royal Belum sebelum ni, jenguk-jenguk entri Januari dan Febuari... Banyak gambar sebab tempat tu cantik dan banyak aktiviti]

2 comments:

xplorer said...

cantik banding , kalau ko cium ikan tu aku confirm dia akan jadi ikan goreng , ha ha

masMZ KaKiJaLaN said...

hahahah.... pandai.... kelah tu jadi 'putera' ikan goreng dan dipakaikan dengan 'baju' 3 rasa.