FReNs iN KaKi JaLaN

Thursday, December 17, 2009

GooD BYe 2009 : JaNuaRY Di HaTiKu

Tiap-tiap tahun rasa masa berjalan makin cepat. Macam tak habis lagi kerja awal tahun dah sampai hujung tahun... Sebelum 2009 melabuh tirai, Den nak ngucap selamat tinggal kepadanya dengan cara kehormat.... Wahhhh :D

SeReMBaN : KeJe Di MaLam TaHuN BaRU

Percaya atau tidak, malam tahun baru 2009 Den ado kek Soromban kerana berbengkel atas arahan dari 'kayangan' (Datuk, Dato', Dr. etc all da Enchek Bos Lebih Besar Kepada Enchek Bos Paling Besar). Iyolah Den redho sobab masa ni Enchek Bos Den ada urus lain dan Enchek Bos Lebih Besar pun di luar negara. Den yang kechik lagi menurut perintah pun berangkatlah ke sana beberapa hari. Balik opis dua tiga hari, lepas tu sambung lagi di Soromban sampai claim hotel Den pun macam nak menangis Den tengok... Ermmmmmmm...

Cerita kek Soromban, Den sambut malam tahun baru suasana paling sepi sebab seluruh negeri tengah berkabung... Ingat lagi orang housekeeping minta maaf kat Den sebab tak de sambutan disediakan... Ermmmmm.... Iyolah, Den paham... (yang masa ni Den tak paham kenapa Den kena keje jer.... paling tak paham sebab kena duduk dalam bilik bincang dari awal pagi sampai ke tengah malam (memang sampai tarikh tu berubah aaaa)... memang tak paham!).


MeLaKa : EDisi MaSuK KaMPuNG

Jadik, dek kerana untuk menggantikan cuti yang sepatutnya Den cuti dengan gumbira di kampung, Den bawak diri (fuh?) ke Melaka. Backpackers dari satu tempat ke satu tempat dan last sekali tidur kat ermmmm (apa erk nama tempatnya? Den tak masukkan backpackers hotel Den kat dalam Kaki Jalan ni lagi rupanya!)... Kat Melaka antara yang Den buek, Den masuk kandang kambing dan Den perah susu kambing dan minum susu kambing segar... (dan Den kena rebut dengan Minah (monyet cik Amid) yang jeles dengan Den sebab dapat susu lagi banyak!).

Kek Melaka dua malam sempat makan kat dua tempat, satu makan kat Umbai, satu lagi makan kat Pengkalan Balak... Bestnya makan seafood... Antara dua tempat ni, makan kat Pengkalan Balak bestnya!! Masa ni baru tahu rupanya orang Melaka makan seafood dengan nasik lomak.

IsTaNa BuDaYa : MakYuNG BesaR SeNYaNYa

Dah terkenan nengok makyung lepas tengok makyung kat MaTiC... Yup! Den suko makyung :)

PuTRaJaYa : MaEN LaYaNG-LaYaNG KeK SiNi DaN JaDi RuTiN WaKTu SeNGGaNG

Main layang-layang bukan perkara baru sejak-sejak Pakcik ajak maen kat Taman Metropolitan, Kepong iaitu satu-satunya tempat kat Kolumpo ni yang diwartakan sebagai kawasan permainan layang-layang dan maen kat Bagan Lalang. Kek Putrajaya ni, Den ajar kawan-kawan laen lakss untuk melibatkan diri.... Cik Y kat opis dah suka... Hahahaha

me N mY BeaUTiFuL LaYaNG-LaYaNG LoRRR

[ceduk-ceduk dari eNTRi JaNuARi]
[MaLaM BuLaN DaN BiNTaNG aJaiB]
Post a Comment