FReNs iN KaKi JaLaN

Saturday, December 19, 2009

GooD BYe 2009 : FebuaRY (ReTuRN To Da PaSS)

Bulan Febuari bulan macam-macam dan bulan berjalan....

TaMaN ALaM, KuaLa SeLaNGoR : MosT 'SeMPoi' & BuDGeT FRieNDLY

Setting untuk Taman Alam, Kuala Selangor plan pagi petang terus gerak (gamble, but we do make a reservation to A-Hut camp at Taman Alam. Went there with my cousin Farah and Janggel. Malam tu tiba-tiba Acik n Pakcik telefon cakap nak join (nasib baik camp tu cukup - me, Farah and Acik have to sempit-sempit lar sket! Budget price camp at RM25 per nite and tentulah kami amek 2 camp. Aktiviti menarik kat sana termasuklah tengok kelip-kelip (Kg. Kuantan), hiking at wetlands Taman Alam (memang cantik giles! and korang akan nampak a lot of eagles (brown eagle) kat satu sungai ni flying up and down tangkap ikan - memang amazing!). TaMaN ALaM (PaRT 1), TaMaN aLaM (PaRT 2), TaMaN aLaM (PaRT 3).

View macam nie memang hampir sepanjang trek

Ni satu lagi entri yang den terlepas. Bukit Melawati... Den buek nanti... Den buek..

JeRaM, SeLaNGoR : aNoTHeR KiTeS SessiON
Atas keinginan yang membuak-buak sebab ada kawan cakap ada tempat makan kat tepi laut dekat kawasan ini, maka satu lencongan telah dibuat semasa perjalanan balik ke Putrajaya. Sebab masih awal, seafood tu memang tak ada tapi pantai tempat main layang-layang memang ada (sebenarnya kita orang saja yang suka-suka berhenti kat tepi jalan dan main layang-layang dari tengah hari membawa ke petang! Rewards(?) : Sunburn and satisfaction!).


Another missing entri... banyak jugak rupanya... Seb baek den buek entri gudbye ni erk!


SG. LemBiNG: BaNDaR BiJiH TiMaH TeRBeSaR DaN MasYuR suaTu KeTiKa DaHuLU

Perjalanan yang tidak dirancang. Ke Kuantan kerana menziarah kawan bersama kawan-kawan. Sungai Lembing antara tempat yang dituju kerana perjalanan ke Kuantan tidak disertakan dengan niat untuk membeli-belah. Sungai Lembing hampir menjadi bandar tinggal sedangkan suatu ketika dahulu ia merupakan bandar yang terkaya dengan pengeluaran bijih timah (kawasan galian bijih timah yang kedua terbesar selepas Bolivia. Ia juga dipercayai mempunyai kolong-kolong yang terpanjang dan terdalam di dunia iaitu sehingga 1,400 ke 2000 kaki.). Banyak benda menarik didapati kat sini dan telah dikongsikan di dalam entri
Sungai Lembing, Pahang.
Pekan Sg. Lembing kini seakan bandar tinggal.
Inilah Muzium Sg. Lembing.

EDiSi BuKa PiNTu : ErMMMmmm....
Kalau diputarkan masa, should i say it as WHY?? Soalan aku masih belum pernah terjawab.



GeNG PeNGeMBaRaaN BeRMuLa : MeMaNG HeBaT

Febuari, fever on Geng Pengembaraan Bermula start! Mana-mana memang orang tengah 'gila' Upin dan Ipin. Cayalah! Dan masa ni i met Zarin (kawan baru lagi!), team Upin Ipin. Keep up Geng!


* Gambar curik dari gengmovie blogspot. hehe

[Mungkin aku 'gila' di Febuari.... ahaksss]

No comments: