FReNs iN KaKi JaLaN

Friday, December 4, 2009

NeNGoK THe TWiLiGHT SaGa: NeW MooN

Semalam menonton wayang iaitu aktiviti yang agak jarang dibuat. Sengaja menelefon teman B dan ajak menonton. Pelik B, tapi sebab dia memang kaki wayang maka setuju saja. Cerita pilihan B kerana aku kurang arif tentang ini.

B : Kita tengok New Moon nak tak?
A : Citer apa?
B : The Twilight Saga: New Moon
A : Owhhh, dah 4kali aku mendengar orang sebut pasal citer Twilight untuk hari nie :) (cerita H nak cari CD, AS ajak tengok - aku tanya balik apa tu? citer wayang ke? Hahahaha! Citer N dan akhirnya B)
A : OKlah! B, ni citer pasal apa?
B : Citer pasal vampire... Tapi bukan citer seram... Ni citer ala-ala romantik.

Jadinya malam tadi pun pergilah menonton.. Alahaiiii hai hai hai.. Hehehehe.. Ok jugak ceritanya tapi serasa 'penat' sket sebab cerita cinta yang bergantungan. Bella iaitu heroin cerita ini bercinta dengan si Vampire, namanya Edward... Lepas tu ingat sepanjang citer ni, sambung kisah cinta diorang nih... Tuptup Edward buat keputusan terpaksa tinggalkan Bella konon untuk lindung si Bella nih... Bella ni pun struggle lar... Lama lepas tu, Bella kawan dengan Jacob... Aishhhh lepas vampire, leh lakss kawan ngan werewolf??? Macam sepanjang cerita tengok si Jacob menjaga Bella dengan penuh rasa ke'caring'an (wow wee aku pun terasa dicaring! hahaha....).... tup tup.... kalo aku cerita nanti semua orang marah kat aku..... tengok ler sendiri cerita nih....

[penjelasan : Penat tu bukan sebab cerita nih tapi penat camne aku nak buat pilihan dengan dua hero nih? kalau nak watak Edward tapi tambah dengan Jacob sekali bleh??? hahahaaha!]
[soklan : pe jadi dengan Victoria?]
[perasaan : napa ending citer tu tak sambung balik dengan vision Alice? - alamak, terbocor rahsia ke? soweee]

2 comments:

Ren said...

Hahaha aku dah tengok citer ni dua kali heheh!

masMZ KaKiJaLaN said...

amboi2... kira2 antara penonton-penonton terawal larr erk tengok citer nih???
jawab ler soklan, pe jadi kat Victoria tu?