FReNs iN KaKi JaLaN

Wednesday, February 25, 2009

CeRiTa MaT KusuT DaN MiNaH

Di bawah terik matahari Mat tiba-tiba menjerit. Katanya,

"Dada ku berdebar
Jiwa ku kacau
Fikiran ku kusut

Aku di tengah laman
Bergerak ke kiri dan tetap di kiri laman, tak kena
Bergerak ke kanan dan tetap di kanan laman, tak kena
Bergerak kembali dan tetap di tempat asal, sama!
Mana lagi harus aku pergi?
"

Tiba-tiba terdengar pula jeritan Minah, jari-jarinya yang tak berapa nak halus menarik telinga Mat. Katanya kepada Mat,

"Dada kau berdebar, aku tak kisah
Itu engkau yang rasa
Jiwa kau kacau, aku pun tak kisah
Itu engkau punya jiwa
Fikiran kau kusut, kenapa pula nak dibawa aku kusut bersama????
Engkau kusut sebab engkau dah tidur separuh hari
Engkau kusut sebab engkau tak kenal air, tak gheti-gheti nak mandi
Apa engkau buat berjemur bawah matahari???? Sun bathing????
Engkau kusut sebab engkau tu engkaulah!! Pemalas! Berangan apa juga tu????
Ooiiii kusut aku menengok engkau!!!!
"

[Bosanlah! Kita buat kuiz untuk entri ni. Soalan 1: Apa hubungan Mat Kusut dan Minah? Soalan 2: Kalau Mat Kusut tengah berangan, apa yang diangankan? Soalan 3: Mat Kusut bergerak ke kiri dan ke kanan. Bagaimana Mat Kusut bergerak? Soalan 4: Kenapa Minah kusut dengan Mat Kusut? Soalan 5: Kenapa rajin jugak korang menjawab? Ekekkeke.... untuk sesiapa yang membaca... jawablah untuk sama-sama untuk kusutkan fikiran.]
Post a Comment