FReNs iN KaKi JaLaN

Tuesday, June 23, 2009

GaWai : SuKaNeKA

Ann cakap tahun ini, sambutan Gawai di Rumah Panjai Aji adalah yang paling meriah dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Meriah kerana ada tetamu yang akan bergawai bersama-sama. Manakan tidak kalau selepas kami setuju untuk ke Sarawak, Ann terus mencanang kepada keluarga dan sepupu-sepupunya! Terharu kamek, Ann.
Bagi menambah kemeriahan, sukaneka bagi semua lapisan penghuni telah diadakan. Bermula dari petang 31 Mei hinggalah tengah hari keesokkan harinya. Semua yang ada di sini, memang 'sporting' sangat. Dari budak-budak kecil sampai pangkat datuk, nenek semua turut serta. Diorang semua memang bertenaga!! Apa rahsia agaknya??
Baning awal pagi sudah mengajak bantu urus sukaneka ni. Gambar : Board untuk disumpit!

Jangan tak percaya sebenarnya acara tolak tayar ini dari bawah bukit naik ke atas sampai ke hujung tangga rumah panjai. Memang kuat nenek ni (nota: Ann pun mengah nak sampai ke atas!)

Antara acara untuk kanak-kanak ialah makan biskut tanpa menggunakan tangan.

Sepak bola dalam tiang gol yang besar sikit dari bola ni untuk budak-budak yang dah sekolah.

Memang bergegar ruai rumah panjai disebabkan lajunya pakcik-pakcik dan datuk-datuk ini berlari dalam guni. Sporting dan bertenaga!! Cayalah!

Pertandingan menyumpit, mestilah semua mencuba. Den pagi ini diberi penghormatan (cewah) untuk menunjukkan bakat sebelum pertandingan bermula (pertandingan ini untuk lelaki sahaja. Long, Baning dan Wan turut bertanding - lupa dah diorang ni dapat tempat ke berapa! Hehehe)


[selepas ini acara Miring]
Post a Comment