FReNs iN KaKi JaLaN

Monday, December 20, 2010

GoOD BYe 2010 : JaNuaRi MooD BaRu DaN MaCaM2 HaL

Kejap jo pojam celik pojam celik da sampai akhir tahun.. Ado berapa hari laei ni haaaa... Den harap sompeklar den menyiapkan edisi selamat jalan 2010 ni...

Tahun baru... 2010. Beberapa hari sebelum 2009 melabuh tirai, aku balik kampung. Ibu orang pertama yang ucap selamat tahun baru disusul peluk cium sebelum aku bergerak pulang ke kota. Kata ibu, "Tahun ni tukarlar cita-cita tu :)". Jawapan ringkas, "Iya Bu, tahun depan ni dah pasang cita-cita lain. Jangan risau," jawab aku sambil senyum mengelat-ngelat. Iya... tahun 2010 ni aku pasang cita-cita lain.

Sebagai permulaan, aktiviti tahun baru aku.....

Pagi tahun baru, penuh dengan harapan. Semoga tahun ini membawa kejayaan dan kegembiraan :)

Ahhh, malu nak cakap pun yer... Salah satu aktiviti tahun baru, pergi kenduri kahwin. Dari makan buffet, tiba-tiba meja jadi makan hidang pengantin! Gila larrr... Malu!!! Macam mana leh terjebak nih!? Gud thing during event camni, dapat lagi kawan-kawan baru.

Seafood di Jeram [hurmmm... macam kurang je tempat makan baru yang dapat KJ dapat explore tahun nih]

KuaLa SeLaNGoR DaN TaMaN MeLawaTi

Kembali ke Kuala Selangor dan Kota Melawati.. Kali nie dengan Beng, Mud dan Nazeem. Taman Alam Kuala Selangor tetap cantik dan Kota Melawati masih tetap dengan penghuni lincah dan 'brutalnya' iaitu monyet kelabu, monyet coklat, monyet..., monyet ..., ouch!!!

SHaRaVaNaN BHaVaN, KLaNG (terlepas nak buat entri ni...)

KJ cari MaKaN di ShaRavaNan BHavaN : Jangan tak tahu yang puri memang peberet KJ. Kalau pagi aku tersesat di Klang, ehemmmm mungkin ini kedai yang pertama yang KJ akan tuju.

HiKiNG DaLaM FRiM DaN ke MuZiuM ORaNG AsLi BeRsaMa JaNGGeL daN JaMaL

Berhiking dalam FRIM, idea Janggel.. FRIM, antara tempat paling mudah dan paling dekat untuk menghidu udara segar dan kemudiannya idea ke Muzium Orang Asli di Gombak, idea KJ sendiri. Teringin sangat nak pergi muzium tu & asyik bertangguh... Thank you guyz coz mahu juga melajakkan diri ke sini... *Jamal, teman baru yang Janggel kenalkan semasa di FRIM. WiNK!


TaHNiaH DaYaH LaLiNG & SuaMi

Wohooo makan kenduri lagi di tahun baru...

Ke MuZiuM KeSeNiaN IsLaM MaLaYsiA bersama JaNGGeL, Che Da dan Che KaY

Selepas kenduri Dayah, semua pakat-pakat nak pi tengok Pameran Haji di Muzium Kesenian Islam Malaysia... Semua berangan menang hadiah umrah, tapi dah setahun berlalu ni maksudnya bukan rezeki kita ya kengkawan.... [rindunya KJ untuk menjadi tetamu Allah lagi]

'DaTe' aT CHiLLiEs'

'Date' lar sangat! Hahaha... Berangan je tu... Terima kasih buat teman yang selalu meminjamkan telinga dan masanya untuk mendengar aku.

1st FoToGRaFi JoB

Hwa hwa hwa... tak sangka bila Acik telefon minta jadi jurugambar tak berbayar di satu event 'High Tea' yang dibuat untuk wanita-wanita sahaja.... Hehehe.... All da ladies rock!!!! [tapi gambar takleh larr nak publish kat sini, hahaha]

MaKYuNG ANaK RaJa DuA SeRuPA


Tanpa boleh disangkal, ya KJ suka sangat tengok makyung! Makyung Anak Raja Dua Serupa entah yang keberapa kali persembahan makyung yang KJ tengok.... Namun, terselit juga rasa hati bila lagi berpeluang untuk menonton persembahan wayang kulit? Ada sesiapa boleh tolong aku??? "Tulun. Tulun. Aku nak tengok wayang kulit."

KeTe WaT HaL

Buat hal lar pulak tatkala dalam perjalanan mahu menuju ke bengkel. Yippie Tuan D dan pasukan Wonderpets datang menolong... Satu perkara yang KJ ingat masa kejadian ni, tetiba berlaku jejak kasih'an', pertemuan anak sedara dengan unkelnyer.... Kochik jo dunio nih, ekaw pusing kek mano pun tup-tup aiii mai aiiii.... hihihi


Catatan:
Macam tak putuih-putuih (putus-putus) aktiviti KJ di bulan Januari nie... Hehe... What a gud start erk?!!! Ngee

2 comments:

Ren said...

Tahnoah Fatihah dan suami??????? alamakk tu bukan fatihah la..tu Dayah!

masMZ KaKiJaLaN said...

Alamak! Suka fatihah dgr org ckp slmt pgtn bru kt dia! Dayah sowee. Ha3x