FReNs iN KaKi JaLaN

Thursday, April 23, 2009

PuLaU PeRHeNTiaN [DaY 2]

Hari kedua, cuaca cun!!! Seronoknya pergi snorkelling! Tengok macam-macam ikan, tengok karang, tengok baby shark, tengok penyu dan akhir sekali pi mandi air mata air. Memang seronok sangat-sangat!!! Masa mandi air mata air ni, nyamannya rasa. Sejuk pulak tu, boleh minum-minum... Ann siap jadi 'pawang' masa ni konon-kononnya dan simbah air pada semua orang! Hahaha....
Sampai chalet, semua orang baru tahu lapar!!! Masa dalam air langsung lupa diri!!! Bila atas bot asyik nak terjun dalam air, dah dalam air tak ingat-ingat nak naik!! Makanan sampai licin lah tengah hari ni... Semua jadi ikan piranha. Tengok gambar kat bawah, Sab makan tak ingat orang lain!!! Hehehe.
Lepas makan, semua rehat. Take a short nap, then duduk kat pantai. Me n Ann, we do reading bawah pokok, yeah!!!! Berjiwa kami membaca :)
Petang jam 6.30, naik bot dan kami pergi mencandat. Banyak juga yang kami dapat, terutama sekali yang mencandat dengan 'penuh kasih sayang' tu (malas nak layan Mud :p). Hasil yang dibawa balik, digoreng tepung. Wahhhh manis tui sotong fresh ni, yummy!!!
Buat show dalam laut! Pic: Den, kaki Ann, Jaja n Bukh
Hey Mr. Turtle (kat seabed)
Banyaknya ikan!!!! School of fish!! Hehehe
Tak puas main ngan ikan. Pic: Sab n Ann
"hey kitaorang kat sini. Amek gambar! Amek gambar!"
Lunch... Setengah hari snorkelling, balik memang lapar!!!!
Brother Boatman
Mencandat secara freestyler dari orang yang tak puas berenang lagi

Hoyeeee Den dapat!!!
Diorang tanya kenapa Den ngan Wan banyak dapat sotong?
Jwp : Tu larr korang tak mencadat dengan penuh kasih sayang! Harhar
Lampu dari bot yang berdekatan. Masa ni sebenarnya dalam perjalanan balik, tapi sambung semula mencandat kat tepi bot ni sebab ada yang tak puas hati tak dapat sotong. Mahu cuba lagi!!
ni larrr semua sotong-sotong yang berjaya dibawak ke atas
Ada sesape nak???
Makan malam sekali dengan sotong yang dicandat....
Fuh.... Delicious! Marvellous!
[End of day 2]
Post a Comment