FReNs iN KaKi JaLaN

Monday, April 27, 2009

PuLaU PeRHeNTiaN [DaH NaK BaLik!]

Huwaaaaaaaaa sudah mahu pulang ka???? Wa takmau balik…. Wa belum puas cuti lagi woooo…. Wa belum sempat sampai seabed lagi…. Wa pun belum puas lagi di sini.

Pagi ni masa bangun hari masih hujan! Padan juga sedap tidur! Hujan pagi ni sebenarnya macam rahmat. Diorang ni sebenarnya masih bercita-cita untuk main air kat pantai Teluk Dalam ni dan mahu berkayak. Uiii tak sedar yang perjalanan hari masih jauh? Sapo jugak yang nak bawa kereta tu nanti? Nasib baik hujan! Tuhan itu memang Maha Mengetahui.

Lepas sarapan, masing-masing mula mengemas beg. Den dah siapkan beg malam tadi lagi, ada tinggal barang sikit-sikit yang boleh terus masuk dalam beg. Pagi ni Den pun mulakan operasi memindahkan gambar ke dalam komputer riba. Ehhhh ada juga paparazi yang mengesnapkan gambar Den! Sempat lagi diorang nih!

Janjinya nak tunggu bot jam 12 tengah hari. Dan janjinya juga pagi tadi masa sarapan, orang Fauna ajak makan bubur Assyura Perhentian masa tengah hari. Ermmmm…. Sedap buburnya!! Lain dari bubur Assyura yang Den pernah makan. Sambil-sambil buang masa yang berharga di Perhentian ni, sesi bergambar diteruskan. Bukh, Ann dan Luvis sempat lagi pi main ngan Orix. Ann boleh nangis nak pisah ngan Orix. Amboi sayangnya dengan monyet tu. Den pulak suka main dengan kucing kat sini. Kucing-kucing kat sini semua manja-manja dan yang best sekali Den rasa memang well-trained. Bersih, steady dan tak kacau orang, tapi bila ambil dukung amboiiiiii bukan main lagi suka.

Bot sampai lambat, jadi sempat lagi bergumbira! Dalam perjalanan balik ke tanah besar, laut bergelombang. Abang Bot cakap kalau kat depan lagi teruk, kita mungkin patah balik. Kebetulannya masa balik bertembung dengan ribut barat dan ribut barat ni sebenarnya berlaku sekejap sahaja. Mungkin dalam 2-3 jam berbanding ribut dari timur yang akan makan masa berhari-hari sebelum di selangkan dengan ribut barat ni. Kata Abang Bot, ribut barat untuk seimbangkan ribut timur… Ermmm, nantilah Den siasat. Sakit-sakit juga tulang punggung sebab terentak-terentak dalam bot ni.

Sampai jeti, apalagi mulakan operasi mencari cenderahati. Kat pulau memang tak beli sebab mahal. Dalam perjalanan balik, singgah minum petang di perkampungan Losong (tak sah larrr kalau tak makan losong kat Terengganukan? Itu semestinya).

Syukur semua selamat dan tiba di Shah Alam jam 3.30 pagi. Ermmmm kete Den takmo start pulak dah!! Esok je selesaikan..... Syukur yang tak terhingga akhirnya cita-cita aku tercapai... Pencapaian untuk diri sendiri. Apa pula selepas ini??? Ermmmm.... tunggu....


Percutian n geng yang paling best!!!!

Ni larr rupa bubur assyura Perhentian :)

Detik-detik Bukh nak berpisah dengan OriX

Eh, kita dah sampai jeti erk??? [gambar dari mamarazo!]

Mud, a.k.a Abang Ngah, awat tak amek t-shirt nih??

Sab ni jeles tengok Den pakai eye-liner... Konon celak yerr :p

Luvis a.k.a Abang Long dengan sisters kesayangannya!

[EnD oF PeRHeNTiaN TRiP, BuT THe STORieS BLoM HaBeS LaGi!]
Post a Comment