FReNs iN KaKi JaLaN

Wednesday, January 12, 2011

JoM NaiK KeReTaPi - ETS iPoH To KuaLa LuMPuR

“Alo.. Mas, dah tetap ke nak ke Kolumpo camne?”
“Dah. Nak naik keretapi. Tunggu aku kat sana boleh? Lapar, teman makan! Hahaha”

Jam 2.40 petang,“Alo.. Mas, ko katner?”
“Parking. Dah sampai ke?”
“Betul ke nak naik keretapi?”
“Haaa... betul!”
“Ni keretapi pukul 3.00!”
“Haaa??????? Pas kui 3 kui berapa lak?”
“5.30 petang!”
“Ampun, jangan marah aku....”

Salah aku kerana tersalah pendengaran akan hal puan Auntie yang sebelum ini menaiki keretapi jam 3.30 petang... Adeiiii, cuai kerana tidak merancang perjalanan dengan menyemak jadual perjalanan keretapi terlebih dahulu. Lain kali, sila telefon 1-300-88-KTMB(5862) atau semak laman web ETS-Train KTMB dulu ya!


Jadual perjalanan ke arah utara klik sini ---> Jadual 1
Jadual perjalanan ke arah selatan klik sini --> Jadual 2

Perjalanan naik ETS ni, kemudiannya berlanjutan ke naik komuter, naik LRT dan bagai....


Wokeh... dah ada dalam ETS, bilo nak gerak nih??? Tadi ingat dah tak cukup masa dah... Hahaha

Keadaan dalam ETS... Ruang tempat duduk luas dan selesa...

Tak sempat makan??? Dalam ETS ada 'cafe' dan 'steward/ess' yang menjual makanan

Sepanjang perjalanan pergi dan balik melayan cerita kartun

Aktiviti dalam ETS, membaca, tido, tengok orang ... dan ada rupanya ada plug kalau nak pakai laptop (cess tidak ku perasaan akan hal itu sehinggalah nak sampai ke Ipoh balik!)

Tangan memang gatal, ni gambar curi dari cermin (refleksi)

'Tuaian' di stesyen keretapi Batu Gajah. Sebenarnya ETS ni akan berhenti di beberapa stesyen iaitu Ipoh - Batu Gajah - Kampar - Rawang - Stesyen Keretapi Kuala Lumpur - KL Sentral

Perjalanan dari Ipoh ke Kampar mengambil masa 20 minit

Yippie... Dah sampai KL Sentral...

Hari nak balik... Naik komuter ke Kuala Lumpur...

Ni tak de kerja lar nih...

Refleksi... melayan masa dalam ETS

Dah terlentok pulak! Alololo

Haaaaa... sampai pun... Ramai orang naik ETS ni sebenarnya... Koc yang KJ naik pun penuh

Tak de keje dan sempat lagi menembak... Agak-agak bila nak pegi Hatyai erk?!

Info train -
Tambang - harga adalah berbeza mengikut jenis iaitu 'Platinum', 'Gold' dan 'Silver' (klik sini --> tambangRM30 sehala (tawaran sehingga Tahun Baru Cina)
Perjalanan Ipoh - Kuala Lumpur (dan sebaliknya) - 2 jam 15 minit
Kemudahan - tempat duduk selesa, ada meja dan plag, bilik air, cafe dan siaran tv (kartun!)

Catatan :
Huahuahua.... Den nak citer yang Den jumpa somebody dalam ETS ni..... Tungguuuuuu

Post a Comment