FReNs iN KaKi JaLaN

Monday, January 4, 2010

TaHuN BaRu.... ERMmm

Tahun baru... 2010. Beberapa hari sebelum 2009 melabuh tirai, aku balik kampung. Ibu orang pertama yang ucap selamat tahun baru disusul peluk cium sebelum aku bergerak pulang ke kota. Kata ibu, "Tahun ni tukarlar cita-cita tu :)". Jawapan ringkas, "Iya Bu, tahun depan ni dah pasang cita-cita lain. Jangan risau," jawab aku sambil senyum mengelat-ngelat. Iya... tahun 2010 ni aku pasang cita-cita lain.

Dalam tempoh tidak sampai sebulan lagi aku mahu mengejar 7.7 (kena sarung kasut balik!). Dalam tempoh beberapa bulan lagi, aku mahu mencuba 6.5 (macam mana aku nak tukar enjin mesin rumput kepada enjin speed boat nih?) [tak faham yer? takpe.. hahaha]. Dalam masa entah.... owhhhh tak boleh nak rancang lagi. Harap-harap Royal Belum menjadi kenyataan. Harap-harap tahun ni kena kidnap dengan kengkawan lagi untuk panjat gunung. Aku mahu buat macam-macam. Aku mahu belajar macam-macam. Aku akan chaiyok, chaiyok!!!! Yezza....

Sebagai permulaan, aktiviti tahun baru aku.....

Pagi tahun baru, penuh dengan harapan.
Semoga tahun ini membawa kejayaan dan kegembiraan :)

Ahhh, malu nak cakap pun yer... Salah satu aktiviti tahun baru, pergi kenduri kahwin. Dari makan buffet, tiba-tiba meja jadi makan hidang pengantin! Gila larrr... Malu!!! Macam mana leh terjebak nih!? Gud thing during event camni, dapat lagi kawan-kawan baru. Tahun ni nak tambah kawan lagi :)

Seafood di Jeram. Tahun ni nak explore lagi tempat makan lain

Kembali ke Kuala Selangor.. Tahun ni nak jalan lebih jauh lagi..

[berPK ucap selamat tahun baru ibu : erMmmm....]

[upgrade 'enjin'. upgrade 'enjin'. Chaiyok! Chaiyok!]

9 comments:

coconutgrinder said...

Dalam tempoh tidak sampai sebulan lagi aku mahu mengejar 7.7 (kena sarung kasut balik!). Dalam tempoh beberapa bulan lagi, aku mahu mencuba 6.5 (macam mana aku nak tukar enjin mesin rumput kepada enjin speed boat nih?) [tak faham yer? takpe.. hahaha].

hehehe...tapi den paham apo semuo nih...takpa takpaa baguss baguss...die hard train laa lopas nih ekaw jang...dn pun kona tinggai dengan ekaw nii nanti...takpa den polo ekaw slow slow ajo laa nampak nyaa...

Ren said...

Amboih..aku terlibat tak??? heheheh (gelak jahat)

masMZ KaKiJaLaN said...

coconut grinder, 7.7 tu agaknya ekau tak layan kot? Pejam mata jer... Ni mesti dah masuk level 21 atau 42??

6.5 dulu dah completekan?! Kali ni tolong jadik escott leh? Seram.... buleh ke buat??

masMZ KaKiJaLaN said...

Janggel, u r most welcome!!!! Apo program kita nak susun nih? G Pereleh nak?

coconutgrinder said...

huihh..perli kaa....amboihhh...den mano larat nak buek 21k or 42k tuu...
den 7.5 tu pun tak taw dpt habihkan kaa idak....huhuhuhuhuh..

Ophe said...

join boleh.. ?
:)

masMZ KaKiJaLaN said...

coconutgrinder, tiba-tiba rendah diri plaksss.... Dah register erk?! Cayalah!


koishie, u r welcome. Meh, meh. :)

coconutgrinder said...

hahaha..bukan rendah diri la...dah memang tak teror laa...
huihh...tgk butter prawn tu tak tahan laa....mana tempat sedap nak makan butter prawn nii? tlg suggest skit tmpt tmpt makan yang menarik...den bab makan nih mana bole tahan...

masMZ KaKiJaLaN said...

ermmm... butterprawn sedap kat Kang Guan kat tepi jambatan Pulau Carey.. tempat2 laen cam tak maintain jer. Kejap sedap, kejap biasa2. Tempat laen, eh takdo oghang nak belanja Den pi cari makan ker? Ahaksss!