FReNs iN KaKi JaLaN

Wednesday, January 6, 2010

SuSaH JuGaK RuMaH DeKaT NGaN OPis

Bulan lepas terdapat satu kejadian yang menyebabkan Den lambat masuk pejabat... Masa tu, dah sampai tahap tepu dan teramat lar lomahnya nak pergi kerja. Baik ambil cuti kecemasan je erk daripada masuk lambat, tapi sungguh lar tak tergamak nak ponteng kerja menyebabkan Den poei jugaklar akhirnya... Susah jugak nak bagi alasan sebab jarak pejabat Den ngan rumah ada lar takat dua tiga pelaung je... Kalau ada apa-apa, nak menapak pun tak jadi hal.

Teringat-ingat kata-kata Tuan Guru, kalau nak jadi apa-apa, nak kantoi ke apa ke, make sure alasan tu glamer... Erm... Agaknya ada berapa banyak alasan kat luar tu, dan agaknya ada berapa alasan-alasan glamer yang boleh dipakai... Teringat-ingat juga pada kata-kata M, "Lain. Lain. Bagi alasan lain. Tu alasan kitaorang dah lama guna lar. Tu alasan dak sekolah larr.. Lain. Lain." "Mas, tu alasan basi lar. Lain. Lain. Bagi alasan lain." Lagi sekali, ermmmm....

[Apa Den nak isi kat dalam attendance sheet Den nih?! Lenkali jangan saja wat hal deh!]
[Lama juga tak dengar khabar Tuan Guru :( ]
Post a Comment