FReNs iN KaKi JaLaN

Wednesday, January 11, 2012

TaMaN TaSiK TaiPiNG ~ MaSiH SaMa YaNG TeRKaNDuNG Di DaLaMNYa

Berhenti sekejap dari siri PaKaT Mai SiNi bersama abang Leman, enchek Harun, Aloyah dan Datin Fe'ah. Jom ke Taman Tasik Taiping... Mana tuh??? Soalan tak agak-agak!!! Kalau pakat-pakat tak tau, tak cukup buku geografi dan buku sejarah menengah rendah, majalah Gila-Gila pun boleh buat rujukan.  "From Taiping With Love" gitu.

Taiping...  Kalau ke Taiping, jangan tidak-tidak untuk singgah ke Taman Tasik Taiping.  Tempatnya memang super duper cantik.  Tak tahu apa yang pernah berubah kat sini, sebab dari dulu sampai sekarang, tempat ini masih cantik, masih tenang dan menenangkan.  Dan aku masih suka akan tempat ini tidak kira jika aku sendiri mahupun bersama teman-teman.  Ada hiruk, ada sunyi, namun ianya tetap membawa kepada kesenangan jiwa.


Jangan tidak-tidak  terlepas pandang kepada penjara moden yang pertama dan tertua di Malaysia.  Penjara ini telah dibina pada tahun 1879 dan pada hari ini usianya telah menjangkau 133 tahun!

Love! Love! Love! I'm so into "From Taiping With Love"

Senang dan damai

Betul tak???  Tengok bayang dalam air!!!

Lari sekeliling tasik, one of my fav.



~ eksperimento of mirror  : da relection fantastico!!!~

*bayang dari air
upside down 
upside down
and again, upside down
opssssssssssss........
yang benar rupa nyerr gini yerrrr, hahahahaaha


15 comments:

fatt said...

erk...janggel ada kuasa saiya ke bleh mengapungkan diri? takut!!!

korang sampai tepen kul brp? klu awal skit mgkin sempat jumpa tapi nmpk gaya belom berjodoh lagi kita ni...anyway, welcome to tepen. klu aku ada bleh aku tunjuk skolah aku...hahaha..motip aku nak tunjuk skolah aku? sajorr...sebab skola aku paling top kat sana...wah tak manahan perasan. tapi kat sini byk skolah2 yg bersejarah...tapi next time la ok :)

Cawan said...

suke gambor :)

Janggel said...

wowwww diriku berterbangan disitew~!

Fatt:-

Ko mesti salu g tasik tepen ni kan???? Ngedet eh???

Anash said...

MasMZ,
banyak gambo di tepen...
cantik aaa reflection itu
wah itu janggel believe 'he can fly' meh???

bdk2 @ John said...

awesome giler janggel boleh terapung!!! wahhhh...kagum jap ;p

cantiknyaaaa taiping! nak pi sana lagiii!!! hehehe

Biqque said...

huyuh! agama langit kah sampai bleh terapung? hahahah!

pondan tepen paling cun wooooooo! jumaat pakai kebaya jarang!

BlueEwoke said...

Pergghhhh gambar tasik tu memang cun, dah macam Lake matheson kat NZ reflectionnya, sabit takde mt cook je backdrop dia..tapi apa2 pun memang cun abis!! I LIKE!!

Ilmu apa lah si Janggel pakai sampai leh terbang setinggi tu hahahah..kene menuntut nihhh

AieSha said...

dasyat betul gambar2 kau.. fuh!

Ely Hasrul said...

huwaaaa santekkknyeee... tinggi sungguh hikmat memetik kamera smbil terapung ituuu

masMZ said...

@fatt,

ilmu tinggi tuh yang dapat terapung-apung giteww... hahahaha... aku dah letak dah gambar ori camner rupanye...

Ko sekolah kat situ ker??? Ngetop jugak... Motip??? Nak bagi kitaorang wat siri melawat sekolah erk?!! Ekekeke.... sekolah kedua selepas sekolah icam :)

masMZ said...

@Cawan,

tengok betul2 harus lagi suka ngan tempat nih :)



@Janggel,

dah... dah... takde terbang terapung bagai dahhh... kebenaran telah ditunjukkan... Muahahahaha...

*kan! celah bedah mana Fatt ngedet kat taman tasik nih! Hhahahahahaa

masMZ said...

@k.Anash,

saya yakin Janggel believe! hahahahaha.... Kan John!?



@John,

lets jomzzzzzzz

masMZ said...

@Biqque,

Kat mana tu weh??? Naper aku tak pernah jumpa lagi??!! Hahaha... Nanti aku pi siasat, nak nengok. nak nengok cunnnnnnnn malatopsssss tak?????

masMZ said...

@BlueEwoke,

Ce bayangkan pulak kalau taman tasik ni bersalji pulak!! Agak-agak kat mana pulak! Cantik kan tempat nih :)


@aiesha,

*tutup muka.... ehehe... mekasih... tempat nyer dah lawo, kua gambo rupa tu larrr :)

masMZ said...

@eLY,

hikmats hampungssssss.....