FReNs iN KaKi JaLaN

Friday, September 24, 2010

HaRi 8 : DaY To CheCK OuT (RuMaH)

Nostalgia... Ini memang tempat tinggal aku yang paling best sepanjang 9 tahun aku bermastautin di Kuala Lumpur... Putrajaya pun aku kira sebagai Kuala Lumpur jugak eh?! Hehehe... Dua tahun aku menetap di sini dan semua kemudahan ada di sini sehinggakan aku hampir jarang menjejakkan kaki di pusat bandaraya....


Yang aku suka pasal tempat ini:

  1. Rumah dekat dengan pejabat. Adakala aku berjalan kaki ke pejabat kerana dari tekan butang lif yang duduk 3 meter dari pintu rumah sampai clock-in kat opis ambil masa sepuluh minit sahaja. Tengah hari balik rumah makan atau jemur kain atau buat apa nak buat.
  2. Dekat dengan surau (orang azan, ngaji, ceramah boleh dengar)
  3. Masjid dalam lingkungan 3 km dan aku memang suka sangat masjid ni.
  4. Kat kawasan rumah ada trek lari yang best. Nak buat pusingan besar 4 km boleh, nak tambah suka hati lagi pun boleh atau nak diskaun lagi kecil pun boleh.
  5. Kolam renang dalam lingkungan 4 km sahaja nak pergi. Tak sempat petang, malam pun boleh layan. Hari untuk wanita je pun ada.
  6. Shopping mall dekat dalam lingkungan 5 km - ada carrefoure, parkson, coldstorage, ada tempat makan (foodcourt, makanan segera), wayang, karaoke, boling, pos, farmasi
  7. Pasar malam dalam lingkungan 2km, 2 kali seminggu (dah tau mana yang best-best)
  8. Pasar basah dalam lingkungan 5 km, dan lepas waktu pejabat pun boleh pergi lagi dan banyak barang. Tak yah nak gaduh-gaduh.
  9. Macam-macam bank ada - senang urusan.
  10. Klinik banyak dan dekat
  11. Tempat makan banyak aaaaa - keliling!!!
  12. Rumah luas dan yang penting "Home Sweet Home"
  13. Jiran-jiran best! Ada komuniti dan gathering
  14. Kalau ada event kat dalam Putrajaya, memang tak payah nak bersusah payah nak travel.
  15. City of lights
  16. Bengkel kereta dan tempat cuci kereta, lingkungan 6 km kot (paling jauh pun)

Yang aku tak suka :

  1. Dah seronok duduk kat sini, tiba-tiba nak kena pergi pulak!!!! Adeh
Pemandangan dari beranda bilik..

Pemandangan dari beranda bilik gakss... Salah satu bangunan itu opis nyer

Ini sahaja barang yang ada dalam rumah selepas remover angkut barang

Bilik tidur utama

Dapur rumah dah siap dengan kabinet dapur (senang susun)

lokasi dobi dan menjemur

Almari paling besar yang aku ada telah menyebabkan pertambahan kain baju yang tidak dapat dibayangkan. Hahaha

Ruang tamu dan bilik utama (sebelah kiri gambar)

Ruang tamu dan bilik stor

[gambar kawasan sekeliling rumah... entri selanjutnya.]
[ahhh s.e.d.e.y]

4 comments:

Hang Dhamin said...

=(

Anonymous said...

Presint 18R8.. pernah menetap di sini dulu.. cantik, tenang,best..

masMZ KaKiJaLaN said...

Brother Bear, wahhhh pernah berjiranlah kita ya?! Hahaha.. Agaknya sama yang mula2 sekali masuk apartment nih ;)
Saya pun suka rumah ni dan kawasannya..

masMZ KaKiJaLaN said...

Brother Bear, wahhhh pernah berjiranlah kita ya?! Hahaha.. Agaknya sama yang mula2 sekali masuk apartment nih ;)
Saya pun suka rumah ni dan kawasannya..