FReNs iN KaKi JaLaN

Thursday, June 10, 2010

PaRT 8 : LaST DaY @ MaNTaNaNi iSLaND

Hari terakhir, tak ada apa dah yang spesel nak dikongsi kat sini kot (? - dah tak gheti pula nak menulis semenjak dua menjak nih!). Yang pasti, satu lagi pagi yang indah di Mantanani (senyum). Pagi ni boleh pula nampak puncak Gunung Kinabalu (senyum lagi). Tengah jalan-jalan dengan B, Z dan S, ada orang kampung panggil mahu tunjuk sesuatu.

OK : Marilah sini. Mahu tunjuk sesuatu
B : KMZ, diorang panggil kita ke?
KJ : Haah. Mesti ada sesuatu dalam besen tu.
(sebelah tangan OK melambai pada kami, sebelah lagi duduk dalam besen sambil mengulang ajak)


Wow weee abolone segar!!!! Mahal nih!!!! OK tanya kalau mahu mengambil gambar dan kalau mahu beli.... Hehehehe... Beli??? Makan pun tak tahu macam mana!! Mana pula nak masak, cuti panjang lagi ni (senyum - geleng kepala dan terima kasih).

Sebelum sampai rumah, ada jiran panggil makan ubi rebus. Lauknya ikan masin dan cicah dengan kuah asam (campur bawang dengan cili padi), tawar ubi campur masin ikan campur dengan kuah asam yang podeh! Fuh, pagi-pagi macam ni boleh makan ke???!!! <- tapi aku makan juga! Hehehehe.... Dah sarapan, mandi manda kat rumah, balik ke laut sebab DPT minta ambilkan sampel air sebelum bergerak ke sekolah untuk majlis perasmian dan penutupan Program Jejak Bistari. "Psst DPT, tadi kitaorang jumpa OK tengok abalone. Boleh beli!". Makanya masa orang tengah kelam-kabut punggah beg masuk kapal, aku, B dan DPT lari ke rumah OK. DPT beli sampai 4kg, tapi sayangnya tak sempat nak rasa sebab jadual di KK agak padat, ermmmmm.... Macam mana rasanya erk???

Fuiyooooo

jangan main-main... Bot pun ada tempat parking atap!

pokok kelapa, pantai dan tempat santai yang aku suka

Sarapan pagi 'kampung style'!

Di lokasi yang ke 3

Oklar dah terlambat masa sampai kat sekolah nih.. Diorang tengah jamuan pagi.. Sorry DPT dan adik2 sekalian!

Rasa yang tak dapat dibayangkan!

DPT borong jangan tak borong. "Di sana kamu susah mahu dapat macam ni. Murah dan segar macam ini"

Ramai yang hantar ke jeti....
(Den mesti rindu dengan kampung dan pulau ni lagi....)

* besen - timba / baldi
* podeh - pedas
* gheti - tahu
Post a Comment