FReNs iN KaKi JaLaN

Tuesday, June 1, 2010

PaRT 3 : SeKiTaR KaMPuNG Di PuLaU MaNTaNaNi

Wow weeee leganya dah keluar dari bot!! Dua jam melawan ombak, mak aiiii nyaris tak mabuk!!!! Pulau Mantanani, Sabah - aku dah sampai!!!! YeaaaYYYY!!!! Dua jam perjalanan menaiki bot besar dari Kampung Rampayan Laut yang terletak di Kota Belud akhirnya menemukan pantai yang di tunggu-tunggu. Di dalam bot, geram melihat air laut yang jernih.... Bila nak cecah pantai? Bila nak cecah pantai??

Sebelum aku bawa ronda pulau dan kongsi aktiviti-aktiviti aku sepanjang aku kat Pulau Mantanani ni, dikongsikan dulu kawasan sekitar perkampungan di pulau ini . Yippiee.............

Kawasan kampung yang cantik, rumah-rumah dengan saiz yang tidak banyak bezanya, berwarna ceria, di bawahnya pasir putih dan di kelilingi pokok kelapa..... apa lagi nak hendak aku katakan melainkan satu perkampungan yang cantik dan mendamaikan.... Ahh, aku memang suka rumah di tepi laut!!!


[walla teringat-ingat lagi air kelapa pulau yang lain macam sedapnya! tak pernah aku gila minum air kelapa macam Den kat sini :D]

9 comments:

Anonymous said...

Mas.. Kalu gila minum air kelapa tak apa!...jangan gila lepas minum air kelapa sudah kui kui....- NECROFIS

masMZ KaKiJaLaN said...

warkhh hahhaha.....
Sedap!! Kalo kat sini, nak minum air kelapa tu cam sombong sket.... peh2 nak kena tambah air gula nak tambah ais laksss..
Kat sana, minum terus.... wowweeeeee sedapnya!!!!!

Anash said...

oo..kaw dekat2 "tip of Borneo' eh??? Pulau layang2??
mmmm..kena tanya pakcik 'google' lebih mendalam..
anyway selamat jln2 di sana..besshhnyerrr

Ren said...

huhhhhhhhhhh!

hang nadim said...

Nanti kita buat rumah tepi laut yerr...

masMZ KaKiJaLaN said...

ermmm... dekat2 dengan tip of borneo??? google Anash, jangan tak google pulau nih :)

Janggel, marah ke???

Hang Nadim, hang nak wat rumah dengan cheq kaa??? Wawawa

MyLife said...

Salam, menarik perjalanan uh, boleh saya dapatkan contact no. chalet yang saudari nginap? or penduduk di kampung rempayan laut yang sediakan perkhidmatan bot ke pulau?

MyLife said...

Salam, menarik perjalanan uh, boleh saya dapatkan contact no. chalet yang saudari nginap? or penduduk di kampung rempayan laut yang sediakan perkhidmatan bot ke pulau?

masMZ KaKiJaLaN said...

MyLife, terima kasih. Bercuti di Pulau Mantanani memang seronok.

Hari tu saya mengikut pensyarah saya untuk program khidmat masyarakat. Boleh emel saya supaya dapat saya berikan no telefon beliau.