FReNs iN KaKi JaLaN

Sunday, October 25, 2009

kE PuNCaK GuNuNG SToNG

Hari kedua di Taman Negeri Gunung Stong... Hari nie kami nak mendaki ke puncak. Sungguh tak sabar tapi orang kata jangan terlalu excited! Semalam dah seharian duduk berehat di puncak Air Terjun Jelawang. Tenaga dah re-charge larr konon! Ngeh ngeh!!
Perjalanan ke puncak akan mengambil masa 3-4 jam, kami rancang makan tengah hari atas puncak gunung nanti. Nampak gayanya, tengah hari nie tak mewah lar makanan!! Gaya makan maggi, sandwich sardin dan maggi larr.... ahakssss....
Streching dulu... Panas-panas kan otot supaya tak 'cramp'... Keje Den ngambik gambo jer masa ni... Nunggu dak2 ni lama betul nak bersiap!!!
Muka pada separuh perjalanan.... Maintain!!

'Brunch' (Breakfast campur lunch)? Makan biskut mayat je cukup!! Kira sedaplah nih!

Di puncak Stong.... ada atas satu batu besar... Waktu nie lebih kurang pukul 12 tengah hari...

Kat satu part lagi, masih di puncak Gunung Stong

A nature friend cik Tupai yang sangat jinak.

Bagi makan cik Tupai... tunggu giliran nak bagi makan :)

Oraitt... dah puas kat atas puncak nie.. Dah habiskan bekalan, dah recharge tenaga, dah bagi tupai makan, dah abes puas me'lepak', jom kita turun. Macam ada ciri-ciri nak hujan, even kat tempat lain, dikhuatiri tak lepas pulak kami nak menyeberang sungai nanti.

Hah! Nak tunjuk ni Payung Permaisuri... Leh lar ganti memori daun pisang sebab kat sini tak jumpa pokok pisang nak berteduh dari panas atau hujan :)

[Petang hari kedua, nasib tak menyebelahi. Sedang masak-masak nasi dan lauk untuk makan malam, hujan turun dengan lebat. Ada jugak orang bancuh kopi dalam hujan! Kah kah kah... Nasib baik ini hujan dari kawasan hutan! Kalau di bandar, alamatnya air asid jugak yang masuk dalam tekak nih! Makan malam terpaksa tunda dengan minum kopi cicah biskut lagi!!]

4 comments:

Unknown said...

saya sungguh kagum, hanya mereka yang punya daya tahan dan fitness yang 'tip top' berupaya ikut eksedisi yg sebegini. Saya tak leh dah, surrender, udah pancit.

masMZ KaKiJaLaN said...

cik rashid dah jadi sifu... pengalaman banyak tu :)

Al said...

gmbr sunrise kat kem baha xde ke..
klo dpt rase keadaan mase tu,huih mmg puas ati

masMZ KaKiJaLaN said...

Al, kat next entri... tapi berawan juga... Nanti nak cuba korek gambar lama, trip yang sebelum lagi dari yang nie.... :)