FReNs iN KaKi JaLaN

Tuesday, October 20, 2009

FaiLeD To DeToX BuT iT MaKes Me ..........


Ingat lagi dengan gambar nie? Ada yang kata cam tempat Jurrasic Park. Lokasi tempat nie, kita simpan dulu.... Hari nie, kita tengok gambar-gambar yang aku ambil dari tempat nie....

Tempat aku membawa jiwa. Jauh untuk berfikir dan melepaskan rasa. Namun, jujur aku mengaku hampa dengan misi dek kerana terlalu indahnya tempat ini membuat aku lupa apa yang dibawa. Tempat ini membawa aku dekat kepada Tuhan dan ciptaanNYA. Aku menemu tenang yang tidak dapat aku gambarkan kepada sesiapa.

Jika mata itu berkaca, bukan kerana aku berduka. Sesungguhnya aku bahagia dan aku bersyukur kerana Engkau tidak pernah melupakan aku Ya Allah.


Dikongsikan suasana pagi di lokasi jiwa.

Sawang labah-labah macam dibuat dari titis air. Kuatnya!!

Menjejak tanah jangan lupa memandang ke atas.

Sejuknya masih terasa setiap kali gambar ditatap

Bumbung hutan hujan kita. Aku dipayungi??

Salah satu air terjun yang terletak di kawasan perkhemahan

Bersiap sedia dengan baju tebal atau selimut sebelum keluar khemah

Sekitaran.....

Menjelang 10 pagi?? Budak-budak nie tak nak bangun ke??

8 comments:

Ren said...

Eiiii sejuknya!

Unknown said...

Tempat macam gini la saya jumpa hantu langsuir kat Sarawak masa wat kerja geological mapping dulu. Mata merah, rambut panjang, mengilai gilai atas dahan pokok yang tak berdaun, eeeee takut...

masMZ KaKiJaLaN said...

enchek Janggel,
sejuk sampai ke tulang!!

masMZ KaKiJaLaN said...

enchek Rashid,

Ayuhaiiii, jangan disebut2... Dah 2 kali sampai ke tempat nie, Alhamdulillah tak ada apa2. Dah jumpa tu, apa cerita?? Hehehe.

[mintak jangan ditemukan]

Unknown said...

Cadang nak paku kepala, tapi lupa bawak paku. Tai nasib baik juga tak sempat paku, naya kawan tu jadi bioul sejanjang hayat nati, brain damage hih hih.

Saja tipu, cerita lawak. tak pernah jumpa pun......

Mohd Zarin said...

wow.. cantiknya gambar

masMZ KaKiJaLaN said...

cik rashid cerita lawak creepy... orang biasa masuk hutan mesti banyak ceritanya, bukan gitu ke cik Rashid?? :)

masMZ KaKiJaLaN said...

Zarin, TQ!!! Tempatnya pun cantik :)