FReNs iN KaKi JaLaN

Wednesday, October 21, 2009

PeRJaLaNaN Ke LoKasi 'JiWa'

Selepas episod Opah, tak sangka lokasi jiwa ini dikunjungi lagi. Secara kebetulan jemputan menyertai diterima ketika Siti Farida mengganggu sanubari. Mahu aku melepaskan semua yang terbuku di sana biar habis. Kerana kecewa aku belum terluahkan lagi. Benar kuatkah aku?? Arghh biar habis dan aku letakkan noktah.

Lokasi Jiwa terletak di Kelantan. Kami memilih perjalanan menaiki keretapi malam sahaja untuk memperolehi 'mood backpackers' dan rileks. Tak ada siapa yang perlu memandu jauh dan bersengkang mata. Perjalanan bermula dari Stesyen Keretapi Jerantut kira-kira jam 1 pagi. Jangan susah-susah hati tunggu keretapi di sini sebab ramai orang berada di stesyen ini saban malam. Ada pelancong yang mahu bergerak ke Kelantan dan ada yang mahu pulang ke Kuala Lumpur. Apa yang ada di Jerantut??? Sudah tentulah Taman Negara!! Di ketika lain, waktu mula cuti semester UiTM, masa tu memang lagi ramai dan tiket tolonglah beli awal-awal!

Ada eh tempat yang namanya masMZ? Hahaha

Di lewat malam atau awal pagi??? Yang pasti ini memang masa orang tidur. Sejuk eh!

Sampai di stesyen lebih kurang jam 6 pagi. Terus sahaja maju ke surau dan kemudian ding dong ding dong..... kreokkkkk lapar! Bila kedai nasi Den nak bukak ni?? Kira-kira, kami antara pelanggan yang terawal pagi tu.

Ni nasik yang diorang gelakkan. "Ko biar betul?? Nasik tu tak de larr kat Kelantan! Mimpi kot?" Sabar je larrr, tak habis-habis kena sakat sebab terlepas peluru nak kena sakat sepanjang perjalanan. Aish!! Nasi kerabu yang diidam-idamkan sejak dari Stesyen Keretapi Jerantut. Sedapnya!

Ni tak tau nak cakap. Kopi susu ke susu kopi??? Eh, mana ada susu kopi?! Cuba tengok mana satu ramuan utama dalam cawan ni, kopi atau susu?? Orang-orang kat sini, gila hebat manis-manis airnya!!! Bahaya eh!!! Manis bangat!!! [Minum sket - tambah air. Minum sket - tambah air. Owh manis leting airnya!]

[Mana lar weiiii guide kami???? Mana larr weiiii dak-dak dari IPTA selatan tanah air tak sampai-sampai lagi??? Ni nak gerak sekali ke atau jumpa kat atas nanti??? Eh, dah pecah lokasi ke belum nih???? Hahahaha.]
Post a Comment