FReNs iN KaKi JaLaN

Tuesday, February 1, 2011

SeLaMaT HaRi WiLaYaH DaN HaRi TaNaH LeMBaP DuNia

For the last two years, aku beriya-iya menyambut 1 Febuari.. ermmm ke memang setiap tahun pun aku beriya sambut Hari Wilayah sebab aku kerja di Wilayah Persekutuan??? Huahua bila Hari Wilayah, maksudnya??? CUTI!!!! Cuti Hari Wilayah iaitu bersamaan 1 Febuari , paling best ialah pada tahun 2009 dan 2010. Aku wat apa ya??? Ngee...

2009 :
Taman Alam Kuala Selangor menyambut Hari Tanah Lembap Sedunia.. Antara nak jadi pergi dengan tak jadi pergi, akhirnya pergi juga aku bersama sepupuku dan seorang teman sebelum entah macam mana Acik dan Pakcik tiba-tiba boleh turut serta. Aktiviti malam melihat kelip-kelip di Kampung Kuantan dan keesokkan harinya ber'trekking' di Taman Alam... Di akhir perjalanan di Taman Alam, bertembung penyaksian 'brown eagle' yang tak terkira jumlahnya. Ada yang tinggi di langit, ada yang menjunam ke air menyambar ikan, wah! Belum dikira dengan bunyinya, sadis dan mendayu... Amazing!


2010:
Jom ber'Hop On Hop Off'. Nothing can be compared dengan kenangan ber'hop on hop off ni. Memang seronok sangat walaupun penat dan berjalan satu hari suntuk. Ber'tour' di seluruh pekan Kolumpo tempat kelahiran ku bersama teman yang amat menyenangkan sempena Hari Wilayah.... Yeayy i love Hari Wilayah!!


2011:
??? Entah! Yang pasti, aku bukan lagi pemegang status warga Wilayah Persekutuan yang membawa maksud yeay aku cuti!!! Adakah ianya menghalang aku untuk berada di sana?? Harapnya tidak.. Tiba-tiba tahun ni rasa macam sedih pula. Sudah ku suarakan hasrat hati, namun jawapan yang diterima bukanlah sesuatu yang pasti. Ahh malas aku memanjang cerita kerana aku mungkin akan berada di mana sahaja pada hari ini... Ulangtahun apakah???? Haiiiii.....


Selamat Hari Wilayah Dan Selamat Menyambut Hari Tanah Lembap semua... Buat apa ya hari ini?

No comments: