FReNs iN KaKi JaLaN

Wednesday, February 10, 2010

PeNGaLaMaN PuTRaJaYa NiGHT RuN

[Berhenti sekejap eDisi OLe2 aKU suKe KoLuMPo].

Putrajaya Night Run 2009, the first night marathon held here and it was in Putrajaya! Owhhh i am so proud to be one of da crowd... Heh, crowd? Hoyeahhhhhh, bukan crowd yang datang tengok tapi salah seorang yang berlari! Yeahhhh i'm in da history! Aku bersama 8000 peserta berlari di marathon malam yang pertama! Mak aiiii bukan main emosi lagi heh! Hehehe...
Malam kejadian, sudah lar memang malam yang bersejarah, aku tambah lagi sejarah dalam peribadi aku sebab malam ini aku berlari dan berlari pulak dalam event. Ermmmmm memang tak pernah pulak terlintas nak masuk event-event macam nih. Kasut memang sudah lama kasi gantung dan sekarang i'm back! Hehehe....
Malam kejadian, aku dengan my running buddies Erin dan Ann masing-masing first time join event macam nih... Strategi malam tu, rileks dan lari sama-sama. Lepas tu gilir-gilir 'tow' member.
Paling banyak yang kena tinggal tu aku larrr. Kena 'tinggal' masa km keempat sebab motivation aku turun kejap. Owhhhh psikologi! Mental aku memang tak cukup kuat lagi. "Mas, pandang bawah Mas. Pandang bawah Mas!". Masa dekat jambatan yang mula-mula, memang nampak orang ramai gila kat depan (sebab dari corner laluan turun bukit sikit dan naik jambatan), mental masa ni ok lagi sebab coach Z cakap "Korang steady je, orang lain akan pecut awal-awal. Korang maintain speed lepas tu automatik satu-satu korang potong". Habis je bukit yang kedua, mak aiiii! Tengok runners kat depan, memang ramai dan aku rasa entah 1-2 km kot(?) kat depan aku... Nasib baik aku ada strong buddies dan dioranglar yang 'tow' aku. End up, we made it in 65 minutes (qualifying time for cert. 80 minit).
Aku terlepas peluang mendapat medal walaupun dalam larian 200m terakhir, aku masih mendengar juruacara menyebut nombor peserta dalam kategori aku. Hanya pada 100 peserta yang pertama? Arghhh lari! Lari! Unfortunately, kat depan memang ramai runner lagi, arghhhhh frust!! Erin, orang yang pertama sampai jaraknya mungkin dalam 100m depan aku lagi frust sebab medal memang betul-betul baru habis... Kengkawan, lepas ni kita chaiyok-chaiyok lagi yer.

Kengkawan lain, Nazeem sampai lambat terus salin baju and lari macam mana aku tak tahu sedar-sedar dia dapat medal!!
Half marathon finisher - Wan, Zaki, Jay, Dush, Ayet, Zali dll tahniah!!
Ombak girls in 7.7km - first event
Frens in Ombak and Adination
Eh, kata tak dapat medal? Ahakssss

Note on Me:Ekau memang pasang gear reverse lar Mas!
Yer... nak buat macam mana? Aku nak ke depan, semua dah broken in2 pieces (Congratulation to da person. Terima kasih yang teramat...)
I should do something right? And now, i think i'm addicted to it!

2 comments:

Ren said...

Oit hang curik medal sapa? ahakssss

masMZ KaKiJaLaN said...

uiksss maner de curik... tu kan lantai umah ;p (hahaha)

psst : owhhh rahsia tu *wiNK*