FReNs iN KaKi JaLaN

Thursday, April 26, 2012

TaiPiNG BaNDaR WaRiSaN : TaMaN TaSiK daN PaYa BaKaU

Haluuuu.... dah dapat teka ker????? Blackout konon kan nak panggil TNB bagai... Hehehehhehee... #Drama je kan?!!!!! Muahahahaa.......

JoM JaLaN Pi TaiPiNG (bunyi sebenarnya Tepen).


Dari pekan Kolumpo kami singgah menjamu selera di rumah Janggel.  OOomai aiiiiii banyaknya lauk, sampai kami semua terduduk kekenyangan.  Bila dah tersandar, boleh pulak melayan cerita Hindustan sampai Danny mujuk rayu tunggu cerita sampai habis.  Ada dekat tiga jam kami di rumah Janggel sampailah kami dapat panggilan dari Chawanna dan anak  tokey satay Biqque yang sepuluh kali telefon tanya kami kat mana.... Erkppppp Alhamdulillah.....

TaMaN TaSiK TaiPiNG

Entri Taman Tasik Taiping sebelum ni boleh klik sini.

Tepat jam 4 seperti mana perancangan asal, kami pun tiba di tempat kejadian.....  Kalau  dah nampak pokok-pokok besar ni memang dah sahih dah sampai ke Taman Tasik Taiping.  Tempat cantik yang tidak pernah berubah rupanya dari zaman aku mula kenal Taiping sampailah sekarang.


Dan pokoknya seolah mahu mencium air tasik yang sentiasa tenang.


Sebahagian pemandangan yang best untuk ber'posing' dan laluan jogging yang best :)
Omaiiii tu dia dah sampai dahhhhh....  terus konpius mana satu retis untuk trip Tepen nih.... Kerrr aku yang retis sebab diorang yang pegang kamera kan????? #pasan gitew

Dan setelah beberapa bulan tak jumpa dengan Icam si Pengembara Tumpangan, memang siaplar kena sakat dan tersipu-sipu kerana terkejut.  Drama untuk Icam ~ ditipu Chawanna nak g Jusco, membawa ke Kuala Kangsar dan tetiba ter'ke' Taiping.  Dah sampai Taiping, ramai pulak yang ada kan....

Hurmmmmm cam tak caya Icam dah kurus ke chup! CUP yang dah ehem????? hahahahahahahaku tak bersalah lalalalalalala

Dan bila dah jumpa dengan ratu drama, maka shooting pun diteruskan....  Bajet-bajet dok bersyarah, ber'rimau', ber'diva' bagai bawah pokok buluh pun jadik.... 

Padan larrr Kim K eh Kim B beriya, ada yang khusyuk layan

Belum lagi kira yang nak jadi pengikut! eH sape ikut sape nih ntah....

Protege baru dari Taiping bersungguh-sungguh cuba memahami apa yang sedang berlaku

Yer larrr kasi can orang lain juga interprem.....  

Dalam satu drama tambahan yang lain, terdapat juga retis tempelen pinggiran yang membuat aksi lompat kijang untuk peminat sebelum bergerak meninggalkan Taman Tasik Taiping.  


KaWaSaN PaYa BaKaU LaUT, KuaLa SePeTaNG

Yeayyyyy, satu lagi kawasan bakau untuk dijelajah!!! Aku memang suka!!!  Kawasan paya bakau ini terletak di bawah Pejabat Hutan Kecil Kuala Sepetang dan terletak di sebelah kanan kalau dari Simpang nak menghala ke Kuala Sepetang.  Nyaman dan seronok betul bila dapat cium bau hutan (udara segar).  Tiada bayaran yang dikenakan untuk masuk ke kawasan ini.

Buat yang berminat untuk bermalam di sini, ada banyak unit chalet untuk disewa.  Istimewanya chalet-chalet ini dibina di tengah-tengah kawasan bakau.  Mesti malam sejuk gilessss...

HAhahahaha... ini rupa orang yang pertama kali masuk kawasan  hutan bakau

Dah puas jalan-jalan dalam kawasan hutan, kami keluar ke kawasan sungai.  Katanya nak tengok matahari terbenam (?), errrrrrrrr bukan tempatnya kot!!! Mana pemandu pelancong nih???? Haip! Haip!!!

#drama merenung masa hadapan

#drama hantuk kepala ke tiang sambil mengambil gambar????

#drama jejaka pilihan????

Omaiiii sambung drama kat sini pulak!!!! Ooooooo akak #drama sangat tuh!  Harap-harap dengan drama nih, adalah yang sudi menegur dan meminta otograp, kan.

Dan walau #drama macam mana pun kami di Tasik Tepen, dalam hutan bakau mahupun di jeti sungai, Sucisonia tetap lena diulit intan #drama jugak!


Entri selanjutnya JoM CaRi MaKaN kaT TePeN :D

Post tag :
Beauty In Darkness (Biqque) ; Chawanna (Chawan & Na) ; Coco Nutz (Kak Anash) ; This Is Our Lalaland (Ely) ; Janggeltrekker's Life (Janggel) ; Kaki Berangan (John) ; Kaki Jalan (MasMZ) ; Traveller's Anatomy (Byya) ; Journey Of My Life (MasZuber) ; Pengembara Tumpangan (Icam)



Post a Comment