FReNs iN KaKi JaLaN

Sunday, August 15, 2010

Hai RaMaDHaN...

Pejam celik pejam celik dah sampai genap sebulan aku kat Ipoh. Pejam celik pejam celik dah jumpa Ramadhan.. Hai Ramadhan... Puasa sensorang di perantauan... Ahaksss ngada... Macam lar tak biasa puasa di perantauan erk?!!!! Cuma kali ni tak nampak bayang lagi nak berbuka puasa dengan teman-teman... Heeee.... Hai Tuan DR., tidakkah kita buka sama tahun nih??? Enchek Janggel, jangan lari aaaaaa... Hahahaha...

Oklah.... selamat berpuasa yer kengkawan di KaKi JaLaN....
Sampai jumpa lagi :)

Cerita di pasaraya GXxXT Teluk Intan... (menahan sabar)

1. Troli terlanggar kaki budak Giant yang duduk kat bawah nyusun barang.
BG : Aduh
KJ : Alamak! Minta maaf dik. Tak nampak (memang pun sebab tak sangka la pulak boleh terkena kakinya. Sikit je, troli pun tolak perlahan je)
BG :Lain kali jangan langgar kaki orang! [nada sound orang]
KJ : [Mas sabar Mas... Adeh budak-budak ni, kan ke dah minta maaf. Bukan sengaja dik!]

2. Dah bayar, perasan ada barang yang tak di'scan'
KJ : Adik, akak nak check barang balik nih. Rasanya ada yang tak scan
BG2 : Kak, ada apa-apa akak pegi kaunter hujung sana ya
[Aku pun tak tahu ler naper aku baik sangat. Yang tak di'scan' tu sebenarnya mangga untuk kunci rumah... Macam mana nak mangga kan rumah dengan mangga yang tak berbayar... Sedar masa dalam pasar raya... Udah serupa macam mencuri pula kalau tak bayar... Mangga yang dicuri untuk elak pencuri masuk rumah??? Owhh tak boleh jadi... Tak berkat, nanti senang-senang kena pecah masuk pulak... Kena bayar... Kena bayar...][budak ni bukan ke baik kalau kamu sendiri yang scan, kalau aku bawa ke kaunter lain, bukan kemudian kamu yang kena balik ke??? Tak faham aku!]
KJ : (di kaunter lain) Adik, akak nak check balik barang akak ni. Mangga ni tak scan lar.
BG3 : Kejap yer Kak, kita check satu-satu
[Lalu adik ni pun pegang resit suruh aku tunjuk barang-barang... Ermmm aku pun tak faham konsep... Jadi kalau mangga tu aku tak tunjuk? Maksudnya??? Ikut suka kamu larr dik!]
KJ : Ni dik ada dua ni tak bayar... Jumlah RM100.
BG3 : Akak nak ke barang nih?
KJ : Nak larrr... Akak nak bayar, tapi orang kat kaunter suh pegi sini pulak. Apa ke halnya?
BG3 : Iya kak. Bayar kat kaunter ya
[Budak BG3 ni bawa lar ke kaunter, suh orang kaunter kira aku dulu dan terus pergi]
KJ : [Tak ada ke terima kasih ke? Maaf ke?] Errmmmmm....
Post a Comment