FReNs iN KaKi JaLaN

Thursday, August 5, 2010

FLoRia 2010, PuTRaJaYa

Floria Putrajaya 2010 sudahpun berlangsung bulan Jun yang lalu. Ini penganjurannya yang ketiga, dan aku bagaikan pengunjung tetap ke festival bunga yang diadakan setiap tahun ini. Iyalah, aku sendiri warga Putrajaya yang jarak rumah dengan tapak festival jika berkayuh basikal dari rumah tak sampai sepuluh minit pun ke tapak festival. Ralit sungguh kalau tak pergi kalau rumah dah dekat sangat.

Tahun pertama aku berkunjung ke festival ini seorang diri, aku datang berkali-kali. Tahun kedua, aku berdua dengan Janggel ambil gambar tak 'hengat' sampai nak ke maghrib. Tahun ni, waktu memang tak mengizinkan untuk aku datang lagi dan lagi. Mencuri masa lantaran ada kawan-kawan yang akan membuat rajuk dan marah jika aku tidak muncul. Kawan-kawan yang aku kenal semasa Jom Outing, berjumpa hanya sekali tetapi berbicara berkali-kali. "Iyalah. Baiklah. Aku datanglah! Hahahaha"

Memandangkan kawan-kawan yang bersama dengan aku kali ni, kawan-kawan yang pegang 'senjata' besar.... Makanya, penumpuan Floria kali ni memang menumpukan kepada edisi mengambil gambar, cuba sana, cuba sini, test itu, test ini dan aku sebagai satu-satunya wakil yang memegang kamera kompak dengan rela hati menjadi model diorang... Haw haw hawww.... Gambar-gambar aku jadi model dan gambar dengan kawan-kawan dalam entri berikutnya :)

Dikongsikan gambar-gambar yang aku ambil masa Floria 2010.





[ketika perjalanan seharusnya menjadi lebih mudah, aku merasakan kesusahan dan kepayahan untuk meneruskannya.... berikanlah aku kekuatan ]

No comments: