FReNs iN KaKi JaLaN

Saturday, May 14, 2011

Nasi KaNDaR, KuaNTaN PoRT

Bosan memikirkan harus berseorangan mengharung lebuhraya berjam-jam seorang diri, saya mengajukan pelawaan kepada sepupu saya untuk turut serta perjalanan saya ke Kuantan. Pelawaan saya, "F, KJ nak pi Kuantan. Jom!" Rakus sahaja F menjawab, "Kuantan? Pi mana?". "Erk?!!!!"

"KJ, nanti pi sana jangan lupa cari nasi kandar"
"Nasi kandar? F, kau biar betul?! Mana ada orang cari nasi kandar kat pantai timur?! Ishk!"
"Betul KJ, sedap."
"Kat mana?"
"Kuantan Port. Ala, KJ tanyalah dengan orang kat sana. Semua orang tahu..."

Wowweeeeee.... sudah termaktub untuk makan di sana adalah rezeki saya di Kuantan kerana rupa-rupanya penganjur mesyuarat mahu membuat pemeriksaan di kawasan berdekatan. Laju saya mohon untuk turut serta dan yippieee tanpa disangka-sangka singgah makan makan tengah hari di kedai yang menjadi sebutan :)

Sri Utara Dua Nasi kandar terletak lebih kurang 2 km dari Kuantan Port. Jika menuju ke arah Kuantan Port, kedai nasi kandar Sri Utara Dua ini terletak di sebelah kiri... Betul-betul tepi jalan, dan pastikan tak terlepas (kalau dah sampai ke Kuantan Port tu pandai-pandaikah pusing balik!). Pastikan cari juga sampai jumpa!

Kenapa best??? Erm..... Alamak, macam mana nak cerita ya, tapi memang super duper marbeles...... Tengah hari itu, kami makan gulai kambing, kari ikan, sotong rempah, ayam goreng, acar sayur, papedom dan layan air kelapa.. Paling sedap, erkkkkk ...... semua-semua lauk yang tersenarai kat atas! Daging memang lembut, sotong terasa lagi manis, kuah kari n gulai memang yum yum...... best (bercerita sambil slurpppppp terasa-rasa sedapnya..... ermmmmmm).

Bagi yang bertanya, kedai nasi kandar ni kedai melayu. Tapi nasi kandarnya, gulai kari aduiiiiii...... sedap sehhhhhhhh...... Jom, kuantan?!!

Layan..... macam tak cukup je gambar lauk nih! Tak sabar-sabar nak makan! Ngeeee...


Ya udah, jom balik....... Nak singgah mana ya?????
Post a Comment