FReNs iN KaKi JaLaN

Friday, September 30, 2011

MaCHo

"Eh sedih ye, ooh sentimental jugak ye? Ingatkan macho yang extreme!"

Huwaaaaaa….. itulah kata-kata tajam yang menyusuk jiwa tetapi mengelikan hati. Bukan kalau sudah namanya perempuan (manusia?), mestilah sentimental! Tapi macho yang extreme? Hahahaha…. Tak pernah aku ingat yang aku pernah melafazkan kata-kata itu. Macho kalau mengikut kamus dan mengikut pemahaman aku, sifat lelaki yang suka menunjukkan kekuatan fizikalnya, kurang sensitif dan lain-lain sifat tipikal lelaki (macho behaviour emphasizes a man’s physical strength, lack of sensitive feelings, and other qualities considered to be typical man. Macho man - a man who is always trying to show that he is strong, brave, etc).

Hahaha…. Fikir-fikir balik….. Arghhhh minta maaflah… Macam tak kena je!! Mana ada macho women! Abes-abes dengar pun ‘iron lady’, ‘first lady’, pretty lady, pretty zinta, etc adalah!! Pretty Mas?? Hehehehe…

* ulangan dari blog lama ~ Apa Yang Aku Rasa July 2008

4 comments:

Anash said...

ish
takkan tak dapat kapkek kot?
ala..terasa bersalah le pulak
huhu

masMZ KaKiJaLaN said...

k.Anash,

tak dapatlarr.... Terus saya jadi tak 'macho'... fiuuuu fiu fiuuuuu

MasZuber said...

aku sgt setuju kalo ade pretty mas ;)))

aku angjat 4 tangan setuju! ;p

masMZ KaKiJaLaN said...

masZuber,

yeayyyy.... sebab nama kita sama kan! Mas! Hahahahaha, leh aaa pretty mas!