FReNs iN KaKi JaLaN

Monday, August 24, 2009

PaSaR RaMaDHaN TeLuK INTaN

Puasa pertama kalau tak balik kampung rasa memang tak pueh hati... Nak nak jugak balik kampung. Sahur pertama mesti dengan famili dari doulu-doulu lagi.... ekeke (ke yang sebenarnya sahur pertama nie takut terlajak? hahaha... yang penting ibu masak dan makan bersama... yezza).
Penyakit bila balik kampung nie, kalo bukan ke pasar malam yang best kat Teluk Intan tu, mesti lar ke Pasar Ramadhan bila dah bulan puasa nih... Hehehe... Kali nie sekali niat ke Pasar Ramadhan nak masuk dalam blog... Semua orang kena tau apa yang spesel sangat, hopefully semua yang aku nak kongsi dapatlah dikongsikan... Tetapi... ermmmm....
Air Bandung Tarik Menara Condong
- air bandung spesel yang dah aku minum dari jaman budak-budak lagi... Air Bandung Tarik Menara Condong memang best! Nak cerita cam maner erk?? Kira-kira cukup lar sirap, susu, pekat, manis, masin, segar, sejuk, kembang, nyaman.... uishhhh.... nak ceghita pun chek tak tau... Air Bandung Tarik Menara Condong ni kalau di Pasar Ramadhan Teluk Intan, kena pastikan datang seawal mungkin... Kalau jarum jam sudah melajak hampir ke 6 petang, tengok rezekilah ada lagi ke tak.. Ekeke. Kalau tidak di bulan puasa, ke pasar malam setiap Sabtu. Lokasi gerai, betul-betul depan SKOMK.... ermmmm..... Harga satu cawan RM1. Satu plastik RM2.

[kalau teringat nak beli, biasanya jam 5 dah beli air nie :). Nana kata tinggalkan dulu dapur! Hahaha]

Nie banner baru ke? Tak perasan pulak sebelum nie!

Tarik jangan tak tarik.... best!

Dah ada menu lain laks bulan posa nih... Apapun, bandung tetap menjadi pilihan :)
Popia Teluk Intan
ermmm... apa yang spesel sangat dengan popia Teluk Intan? Hehe... entah lerr tapi mana-mana popia kat tempat lain, jarang juga berkenan dihati. Agaknya sebab sambal Perak ni lain sket kot. Sambalnya cukup rasa pedas, manis, masin dan pekatnya. Tengok warna pun dah memang tergoda.. Ekekeke.. Popia Rahman dan satu lagi Popia Majid memang popular.... yang basah pun sedap yang goreng pun sedap....

Kalau ke Teluk Intan, Popia Rahman nie ada kat pasar malam-pasar malam Teluk Intan jer (ikut hari). Kalau nak cari Popia Majid, cari di bumbung biru depan Jam Tinggi. Harga satu popia = RM0.40

[ada orang jual Popia Teluk Intan di pasar tani Putrajaya, tapi tak sama pun!! Harga pun ada sikit tinggi... Aiyaaa... Kena balik makan kat kampung jugaklarrrr :D]

Popia Pak Rahman bisnis keluarga dari dulu... Makk aiii mengingau aku malam nie teringat Popia Teluk Intan

Konsentrate..... apa larr minah ni snap snap gambo aku nih! Hahaha
Ermmmm alahai .....

Tak ada rezeki nak kongsi makanan-makanan favourite aku kat kampung.... langit sudah runtuh larrrr.... kalau ada rezeki, nak juga aku kongsikan Satay Teluk Intan yang sememangnya menjadi pojaan hati.... Hehehe

Erphmmmm alahai.... camner nih??

Alahai siannya kat budak tu... Kat belakang semua orang kelam kabut sebab hujan tiba-tiba tersangatlah lebatnya...


Post a Comment