FReNs iN KaKi JaLaN

Wednesday, December 4, 2013

Ipoh : The Kinta Valley (Photo Sharing)

Assalamualaikum... Salam Satu Malaysia... Salam Perak Aman Jaya... Salam Rindu dan Salam jom pi jalan semua...... eee cewahhhh
 
Habis KPI minimum sebulan sekali menghapdet blog nih... Kalah dah dengan Chawanna yang sekarang rancak balik keluar entry..  Aku punya??? Nahhhhhh berderet siri tertunda.... dapat pulak musim doghoyan kat Perak ni kan, sibuk laks nebas dan nunggu doghoyan kat kebun nu haaaaa...
 
Apapun, hari ni nak kongsi gambar sikit hasil dari bidikan yang tak seberapa (wallaaaaa sedihhhhh)masa bertugas di awan biru (erkkkk) baru-baru ini.  Errrrrrr takde biru langsung kot, sebab masa tu tak ada langit biru mahupun awan yang terkepuk-kepuk.  Jerebu dan kelam sikit termasuklah hujan di beberapa kawasan.... Huhuuuuuuuu....
 
Ipoh.  Kinta Valley..  Siapa la yang sangka aku ni ada peluang nak tengok pemandangan dari atas.  Gila taknak!  Haruslah nak kalau orang tanya.  Dan kesempatan tu, aku ambil dengan semangat yang sangat waja.  Dari Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah berpusing di kawasan sekitar melewati sehingga ke daerah hilir Perak, Manjung dan banjaran Titiwangsa.  Dikongsikan sebahagian ....


Ambil seat sebelah pilot katanya :)

Lombong

Lombong-lombong

Dan lombong-lombong dan lombong-lombong lagi

Naaaaaaaaaaaaaaa lombong semuanya :)

Most scenic tin mining area.... tapi tak nampak langit


Kawasan sawah padi...  Maksudnya dah keluar dari kawasan Kinta.... Komperem!

Yeahhhhh...... melawat kawasan sangat!

Kampung nelayan di muara sungai Bernam

Tetiba nampak kolam tapak kaki itik? #sukahati je

Dan sampai ke Banjaran Titiwangsa....

Hutan kita
 



Superb!

Empangan air ni memang tak jumpa la kalau nak ikut jalan bawah sendiri... huhu...

Air terjun


Dan memang tak pernah bayang nak tengok pemandangan berada di puncak air terjun kan!!

Terima kasih, syukur yakmats.... Syukur pada semua nikmat yang tuhan berikan pada kita.  Kaya dengan hasil bumi.  Kaya dengan kepelbagaian ekologi.  Kaya dengan sumber air bersih. Dan semoga semua apa yang kita ada hari ini kita hargai dan pelihara untuk generasi yang akan datang :D 
 
*omaiiiiii apa dah jadi ngan ayat aku ni....  oklah nak buat keje, hai skema pulak tetiber.

Post a Comment