FReNs iN KaKi JaLaN

Friday, November 12, 2021

Testing Rapuan Menulis Sepantas 10 Minit

Cepat betholl dia hantar ku pulang.
Berapa lama eh tak jumpa?
Dekat 3 bulan? Tolak yang terpaksa selit tu mungkin dah tak jumpa 4, 5, 6 bulan atau 10 bulan yang lalu??
Hehe iyalah, betholl juga tu. Kira aci tak jumpa setahungggg pung buleh. Ambo ghaso samo jahh, ade tak de tu.


Yo ko air pasang bosa? Yo lahh, ekau ingat apo? Banjir? Banjir tu hati ekau jo. Banyak pikir.


Jadi nyer, miker bincang mende? Jumpe ke idok? Penin teman mikiyor... Ye le jumpe..
Aterr??? Apa ceghiter???
Ermmmm.. Gitu ler..
Gitu ape nyer???
Gitu aje lerr..
Awok je cakap soghang..
Aterrrrrrr???
Ermmmm mana mahuuuunyer (bunyi Shiha Zikir)

Sabaq la naa. Sabaq. Sabaq.
Sabaq la ni. Kalau tak sabaq, dah habeh lapan pinggan nasi aku bedal tadi. Depa ingat cheq senang hati, buleh sihat macam ni? (eh?!).. Ni semua sebab dia la ni (standard la kita kenalah adakan kambing hitam kalau setiap drama). Dia sengap ja. Mana la cheq taw, sengaja ka, saja wat lupa ka, apa ka. Boring ka? Biaq pi kat dia la. Awat cheq nak kena pikiaq semua tu. Dia tak layan, cheq pun bokbuat bolayan layan la..

Kita orang kayell.. Mestilah kena ek skett.. Mana boleh nampak jiwang hati banyak bunga walaupun semua macam nak layu.. Kemonnnn boskurrrrr.. Hati kena kental bro.

Slogan ni kena pegang bro "Hati kau keras Roy" (demm pekejadahan nama Roy masuk tetiber :p).

Arghhh nyampah la.. Tadi gua dah kasi warning sama dia.. Hadiah burpday walaupun belated, lu kena anta la. Gua tepek notes, balas ahhhhh.. Gua dia tadi baiiii.. Tak balas, gua dilit semua baiiii.. Tengoklah baiii cayunk tak cayunk...

Eh kau ni, kejap gua lu gua lu.. Tiba2 panggey gua baiii.. Lu apahalll???

Haihhhh.. I thinkkk.. I thinkkkkk.. Aku ni patut menulis balik semula laa.. Nasib baik loceng jam tinggi ni dah berting-ting-ting sebelas kali... Kena balik dah ni.. Tapiiiiiii, tunggu seketoi tinggg lagi buleh kaaa (cakap sambil mata kedip2 banyak kali).

Hantar aku awai tadi tu, nak balik sakit perut nak jumpak mrJ ka? Boring ka? Ka wat alasan sebab esok nak mangkit awai? Errrr jap jappp 'jupp' (bunyi jap jugak ejaan wicet), yang kena mangkit awai, drive jejauh ku sebenaqnya sapa?? Haihhhh...

Ok lagi lima minit, jam ni akan deting sekali sebab dia ghajin bunyi.. Lima belas minit sekali dia tinggggg sekali.. Sejam sekali baru dia "tinggg. Tingg.. Tingg", ikut jam tu pukul berapa..

Ok done la nulis.. Tangan dan kepala ni bila dia ada modaiiii, dia laju ja nulisss.. Coba kala takdak mood, nak tulis satu perkataan pun tak taw.

Kbaiiii.. Selamat malam semua.. Mimpi indah.. Doa kat kita leh mangkit awai esok pagi naaaa.. Kui nam, tayar nak kena bergolek gerak balik pekan Kolumpo..

Assalamualaikum dan ilebiu olsss.

No comments: